mina bästa träningstips


Tänkte dela med mig av mina bästa träningstips till er bara för jag är så snäll, haha. Jag är ingen träningsguru eller så och kommer antagligen aldrig bli, men jag tycker dock det är sjukt kul att träna och det finns inget skönare än att veta att man pushat sig själv till max.

- Jag föredrar att träna själv för då kan man fokusera på sig själv och sköta sig egna. Jag har valt att träna på ett helt annat gym än vad mina vänner gör för då kan jag träna när jag själv vill, hur jag vill, på mina egna villkor. Jag orkar inte med flams och trams när jag ska träna och därför föredrar jag att göra det själv eller med Alex som pushar mig hårdare än någon under ett pass på gymmet.

- Träningsutrustning och kläder är inte det viktigaste till att börja med, utan att ha på sig något man tycker är bekvämt. Jag köpte mina första löpartights för inte så längesen och innan dess gick det alldeles utmärkt att träna i mjukisbyxor eller vanliga bommulstights.

- Att äta och dricka före, under och efter träning är viktigt om du kör ett hårt och långt pass. En proteinbar fylld med energi är bra innan träningen följt med 2-3 flaskor vatten under själva passet och 1 eller 2 bananer efteråt för att få tillbaka tappad energi. Mat och dryck är viktigt om du ska träna hårt! Så är det bara.

- Stretching och uppvärmning är inte livsviktigt utan olika från person till person. Jag börjar alltid mina gympass med en löpning på ca. 3 km och då är jag lagom trött för att sätta igång med maskinerna. Jag brukar vara dålig på att stretcha efteråt, men jag tycker helt enkelt att det är onödigt. Om jag bara fokuserat på en kroppsdel under träning är det klart jag sträcker ut för att förhindra sträckningar och skador nästa gång jag tränar men kör aldrig någon onödigt lång stretching. Stretching förhindrar skador och inte träningsvärk vilket många har fått för sig att tro. Träningsvärk får du om du om anstränger delar av kroppen du inte är van vid att träna och det finns inget som kan förhindra det.

- När du kommer till gymmet är det bra att veta vad du vill träna och fokusera på det, för annars kan det bara bli att du far mellan de olika maskinerna. Och hitta något du tycker är kul. De stora gymmen har oftast stort utbud som tex. Yoga, step, aerobics, zumba osv. Så prova dig fram och se vad du tycker är kul!

Postat av: Anonym

Saknar du aldrig fotbollen? Ångrar du ibland att du sluta?:)

2011-01-23 @ 23:24:45
Postat av: sofia

sv: Det är klart att jag saknar det ibland, vårt lag var som en liten familj och vi har delat så himla mycket tillsammans. Men nej, jag ångrar inte att jag slutade, hade spelat i nästan 5 år och det var dags för nya äventyr :)

2011-01-24 @ 11:45:19
URL: http://blondita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: