Utkast: Juli 28, 2010

Fick en hel del frågor och kommentarer på inlägget där jag skrev att jag ville bli mer hälsosam och gå ner i vikt. Det har nu gått en vecka och jag har gått ner 2 kilon vilket jag tycker är duktigt av mig. Ska dock ut och powerwalka/jogga mer nu när min tå har läkt för har knappt kunnat gå innan. Jag äter väldigt nyttigt och skippar nästan kolhydrater helt, har bara ätit en macka sen jag började "mitt nyttiga liv". Så, tänkte ge lite tips hur man kan käka om man vill gå ner lite i vikt eller bara vara almänt hälsosam. Alla grejer jag skriver käkar jag, så jag vet att det ger resultat.

Till Frukost kan du tex. äta
1. vaniljjoghurt med varma bär
2. omelett med champinioner, ost och tomat
3. filmjölk med special k och ett skivat äpple


Mellanmål
1. en handfull osaltade jordnötter/andra nötter (äter bara jordnötter för jag är alergisk mot övriga)
2. valfri frukt

Lunch
1. Släng ihop en sallad med valfria grönsaker och kyckling, lax eller salami
2. Skiva mozarella ost, värva med tomat, färsk basilika, olivolja och balsamvinäger

Mellanmål 2
Se ovan

Middag
När du äter middag kan du käka som vanligt, men välj bort kolhydraterna
Om du käkar hamburgare, ta bort brödet, om du äter spaghetti och kötfärssås, ta sallad istället för spaghetti.


Postat av: Anonym

hälsoguru n1 lätt

2010-08-01 @ 21:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: